ယခုလက္ရိွ ကမၻာေလာကၾကီး၌ ဗုဒၶဘာသာ ဟိႏၵဴဘာသာ ခရစ္ယာန္ဘာသာ မဟာေမဒင္ဘာသာဟု ဘာသာၾကီး ၄ ရပ္ကို ကိုးကြယ္ၾကသူ လူၾကီးလူေကာင္း သူေတာ္ေကာင္းအေခၚခံသူတို႔မွာ မိမိတို႔ဘာသာ၏ သခင္ (ဘာသာကိုစထြင္ခဲ့ေသာ) ဗုဒၶရွင္ေတာ္ကိုညႊန္ၿပဘို႔ရန္ တာ၀န္ရိွၾကသည့္ အေလ်ာက္ ၿမားေၿမာင္လွစြာေသာ အၿခားဘာသာ၀င္လူၾကီးလူေကာင္းတို႔သည္မိမိတို႔ဘာသာ၏ သခင္ကိုထာ၀ရဘုရားရွင္ဟု ညႊန္ၿပခဲ့ၾကေလသည္။ ထုိဘုရားရွင္တို႔ပညတ္အပ္ ေဟာၿပအပ္ေသာ တရားတို႔၌ ဗုဒၶဘာသာ၏ သခင္ သဗၺဳညဳဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္မ်ားကဲ့သို႔ ” စကၡဳ၀ိညာဥ္ ၿဖစ္ၿပီးေနာက္ သမၸဋိစိ ၦဳန္းစိတ္ ေပၚလာသည္ , သမၸဋိစိ ၦဳန္းေနာက္ သႏၱီရဏ ေပၚလာသည္”စသည္ၿဖင့္ သိမ္ေမြ႔ေသာစိတ္အစဥ္၏ အၿဖစ္အပ်က္ အဆက္ဆက္ နိယာမ ဓမၼတာကိုလည္း ေဖာ္ၿပၿခင္းမရိွ၊ ”မည္သည့္ မက်ိဳးတခု ၿဖစ္ဘို႔ရန္ မည္မွ်ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းအေပါင္းတို႔က မည္ကဲ့သို႔ေသာသတၱိၿဖင့္ၿပဳစီမံရသည္”ဟု ေဟတုအာရမဏ စေသာ ပစၥည္းတရားတို႔ကိုလည္းခြဲၿခားခ်က္မရိွေခ်။
အတိအလင္း ဘြင္းဘြင္းၾကီး ေရးသားရမည္ဆိုေသာ္ - ထို အၿခားဘာသာတရားတို႔၌ ဖႆ ေ၀ဒနာ သညာ စေသာ အေဘာရိုးကေလးမ်ား၏ နာမည္ေလာက္မွ် မေတြ႔ရေပ၊ ယခုေခတ္၌ ေလာကဓာတ္ပညာလြန္စြာ ထြန္းကားလာေစကာမူ ထိုေလာကဓာတ္ပညာၿဖင့္ (တိုက္ရိုက္မဟုတ္) မွန္းဆ၍သိရေသာ ဓာတ္မႈန္႔ကေလးမွာ 'Atom' ေခၚ အႏုၿမဴကေလးသာတည္း ၊ ထိုအႏုၿမဴမႈန္႔ကေလး၌ မည္သည့္ ဓာတ္သေဘာေတြစုေနသည္ - ဟု သိဘို႔ အေရးမွာ ေလာကဓာတ္ပညာ၏ အရာမဟုတ္ေတာ့ၿပီ ၊ သဗၺဳညဳဘုရားရွင္ကား “ထိုအႏုၿမဴထက္ေသးေသာ ပရမာႏုၿမဴမႈန္႔ကေလး၌ ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာ ၀ဏၰ ဂႏၶ ရသ ၾသဇာ ဟူေသာရုပ္ေပါင္း ရွစ္ခု စုမိကာ အဟဇာတသတၱီ အညမညသတၱီ နိႆယသတၱီ အတၳိသတၱီ အ၀ိဂတသတၱီ တို႔ၿဖင့္ အၿပန္အလွန္ ေက်းဇူးၿပဳလ်က္ ရွိၾကသည္ ”ဟု တာ၀တႎ သာနတ္ၿပည္၀ယ္ နတ္ ၿဗဟၼာတို႔အလယ္မွာေလာကဓာတ္ပညာရပ္တို႔ကို ေကာင္းစြာ ၿပသေတာ္မူခဲ့ေပသည္။
အခ်ဳပ္အားၿဖင့္ကားထိုကဲ့သို႔ဘာသာအမ်ိဳးမ်ိဳး ေရာယွက္ ရႈပ္ေထြးေနေသာ ကမၻာၾကီးတြင္ ဗုဒၶဘာသာကို သက္၀င္ယံုၾကည္သူ ၿဖစ္လာရၿခင္းသည္ မိမိတို႔အတြက္ အလြန္ကံေကာင္းေလစြ ၊ ထိုဗုဒၶရွင္ေတာ္ၿမတ္ေရႊႏႈတ္ေတာ္ထြက္ တရားအခ်ိဳ႕ကို (ပ႒ာန္း သတိပ႒ာန္ ဓမၼၾကာ အနတၱကၡဏသုတ္ မဂၤလသုတ္ ပရိေတာ္ စသည္ကို) မိမိတို႔ႏုတ္တြင္းသို႔ သြင္းကာသြင္းကာ ရြတ္ဆိုေနရၿခင္းသည္ မိမိအတြက္မွာမဂၤလာ ၾကက္သေရရိွေလစြ၊ ၿမိဳ႔ရြာအူသံ မဆူညံဘဲ လူသံတိတ္ခ်ိန္၀ယ္ ဆိတ္ၿငိမ္ေသာ ေက်ာင္းကေလး၌ ေလဧေလညွင္းတို႔ တသင္းသင္းလာတုန္းမွာ တကမၻာလံုး၏ ရုပ္နာမ္၀ီထိအစဥ္ကို ပ႒ာန္းပစၥည္းတင္၍ ဆင္ၿခင္ၾကည့္ရႈရသည့္အခါ ၿမဲေသာအရာခ်မ္းသာအစစ္ အႏွစ္သာရ ဘာတခုမွ် ရွာမရဘဲ “ ဤအေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ဤအက်ိဳးတရား ၿဖစ္ရသည္။ ဤအေၾကာင္းတရား မရိွလွ်င္ ဤမက်ိဳးတရားလည္း မရိွေတာ့ၿပီ”ဟုမိမိ၏ရုပ္နာမ္ႏွင့္တကြ ဟုတ္မွန္ေသာအခ်က္ကို နက္နက္နဲနဲ ၿမင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶရွင္ေတာၿမတ္တရားေတာ္မ်ားကို စဥ္းစားၾကံစည္၍ ေနရၿခင္းသည္ တကယ္တန္း နိဗၺာန္လုိသူမွာ ခ်က္ၿခင္း ရႏိုင္ဘြယ္ရာ အေၾကာင္း - ဆုတမ်ိဳးမ်ိဳး ေၿမွာ္ကုိးသူတို႔မွာ ပါရမီ ဓာတ္ခံ ရင့္သန္ဘြယ္ရာ အၾကာင္းၿဖစ္၍ ေၾသာ္...... အလြန္းအလြန္ေကာင္းၿမတ္ေပစြတကား။
ဤသို႔လွ်င္ မိမိတို႔မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ၿဖစ္ရၿခင္းက ပဌမအဆင့္ ကံကားလွၿပီ ၿဖစ္၍ ဒုတိယတဆင့္ တက္ကာ အၿခားဘာသာ၌ မပါရိွေသာ အဘိဓမၼာ ရုပ္နာမ္၀ီထိ အေၾကာင္းႏွင့္ ပ႒ာန္း ပစၥည္း ပစၥယုပၸန္နည္းကိုအသီးသီး ခြဲၿခားစိတ္ၿဖာႏိုင္ပါမူ လြန္စြာလြန္စြာ အက်ိဳးမ်ားဘြယ္ ရိွလွသည္။
Thursday, October 8, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment